• museet

Tid: Kl 08.00-09.00
Plats: Kristinehamns Conference Centre, Västerlånggatan 21
Värd: Omtänksamma Kristinehamn

Besökaren i fokus fast på riktigt!

Besökare som trivs konsumerar. Besökare vars förväntningar infrias blir stamgäster. Besökare vars förväntningar överträffas blir ambassadörer. God service styrs av de mjuka värdenas betydelse.

Idag kan vi inte längre konkurrera med självklarheter. För när fraser som att erbjuda service i världsklass och leverera ypperlig kundupplevelse är broderat in i var och varannan affärsidé – då är det kanske dags att tänka om. Men hur går man då från att servera smickrande superlativ till att skapa synsätt som gör mötet med besökaren/kunden och säljupplevelsen till sann succé?

För att öka Kristinehamns attraktionskraft som besöksdestination och handelsplats tar vi nu steget vidare och startar en utbildningsserie under våren 2015. Startskottet för utbildningen sker genom en inspirerande föreläsning (kostnadsfri) om hur du ökar din lönsamhet genom excellent service, riktig kundvård och samverkan med andra. Till föreläsningen är alla är välkomna, inte bara dem som är  anmälda till utbildningen. Mixen av deltagare till utbildning är unik då det är första gången som näringsliv, föreningar och kommun tillsammans genomgår en utbildning. Utbildningen syfte förutom ovan är att vi ska sträva efter samma mål och då med Kristinehamns nya Besöksplans långsiktiga mål (2020) som en del. Utbildningen är en del av kampanjen "Goda skäl till att handla i Kristinehamn" som du kan du läsa mer om här

Inspirationsföreläsare är Joachim Meijer från företaget StigFram. Joachim har ett förflutet som franchisetagare för flera JC och Brothers & Sisters-butiker bl.a.

I slutet av föreläsningen kommer Gunbritt Janulf, Bankdirektör Swedbank Kristinehamn att överlämna en check på 50.000:- från Sparbankstiftelsen Alfa till Omtänksamma Kristinehamn, medel som ska gå till att vidareutveckla matmarknaden i kulturkvarteret Vågen

Med det önskar vi er hjärtligt välkomna och ber er att anmäla ert deltagande genom att mejla Susanne, se nedan. Om nu har några frågor är ni välkomna att höra av er!

Susanne Forsberg
Centrumutvecklare Kristinehamn